سوالات بعد از خرید
هر فردی بعد از خرید ممکن است یک سری سوالات قبل و بعد تحویل بسته براش پیش بیاد که سعی کردیم در اینجا به آن ها پاسخ بدیم.
1- الان خرید کردم پیامک کد رهگیری برامون نیومده !!
ارسال سفارش شما شامل مراحل بستهبندی و تحویل به سرویس پستی انتخابی شما (مانند شرکت پست یا تیپاکس) است. در فروشگاه جی لایت، همواره تلاش کردهایم بستهها را در سریعترین زمان ممکن آماده و ارسال کنیم تا رضایت شما را جلب کنیم. لطفاً توجه داشته باشید که کدهای رهگیری سفارشات 24 ساعت پس از تحویل به سرویس پستی به ترتیب اولویت آماده و از طریق پیامک برای شما ارسال خواهند شد. نیازی به تماس برای دریافت کد رهگیری نیست؛ تیم ما تمام تلاش خود را میکند تا این فرآیند در کوتاهترین زمان ممکن انجام شود. لطفاً تا زمان دریافت پیامک صبور باشید.
2- سلام! یک سفارش ثبت کردم، چرا هیچ چیزی تو قسمت سفارشها نیست؟
چون ابتدا خرید خود را به صورت مهمان انجام دادید و بعد وارد سایت شدید و ثبتنام کردید، به همین دلیل سفارش شما با شماره موبایل شما در قسمت سفارشها نمایش داده نمیشود. اما نگران نباشید، سفارش شما بهطور کامل ثبت و ارسال شده و به زودی کد رهگیری از طریق پیامک برای شما ارسال خواهد شد. برای خریدهای بعدی، لطفاً ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید و سپس خرید را انجام دهید.
3- چند روز طول می کشه سفارش به دست من برسه ؟
مدت زمان دریافت سفارش بستگی به انتخاب سرویس پستی توسط شما به هنگام خرید دارد و زمان حدودی دریافت بسته به هنگام خرید درج شده.
4- سفارش دادم، اما هنوز بسته به دستم نرسیده. چه کاری باید انجام دهم؟
اگر کد رهگیری برای شما پس از 24 ساعت بعد از سفارش پیامک شده ، کافی است به سایت سرویس پستی مربوطه ( پست ، چاپار یا تیپاکس ) مراجعه کنید و از قسمت *ثبت و پیگیری شکایت* درخواست خود را ثبت کنید. همچنین میتوانید مستقیماً با شرکت سرویس حملونقل خود تماس بگیرید و از وضعیت بسته خود آگاه شوید. در صورتی که همچنان مشکل شما برطرف نشد، میتوانید با پشتیبانی ما تماس بگیرید تا پیگیریهای لازم انجام شود.
لطفا برای ثبت شکایت و پیگیری شکایت در سامانه پست لطفا وارد لینک ( https://tracking.post.ir ) شوید و از قسمت پایین صفحه ، سامانه ثبت و پییگری را ثبت وارد شوید.
5 – آداپتور یا کلگی شارژ کجاست ؟
به شما اطمینان میدهیم که تمامی محصولاتی که از فروشگاه جی لایت خریداری میکنید، بدون هیچگونه تغییر در بستهبندی اولیه ارسال میشوند، مگر با اطلاع قبلی به شما. ممکن است زمانی شما یک محصول رو خریداری کرده باشید و با رسیدن بسته بدست شما داخل بسته بندی اون مکان قرار گیری آداپتور در نظر گرفته شده باشد اما داخل بسته بندی هیچ آداپتور نباشد. اصلا نگران نباشید چون این آداپتور از طرف کارخانه تولید کننده جهت صرفه جویی و پایین آمدن قیمت کالا داخل بسته بندی قرار داده نشده که این امر به کاهش قیمت محصول کمک میکند و مبلغی بابت آداپتور از شما دریافت نشده است. شما کافیست یک آداپتور موبایل که معمولا 5 ولت 1 یا 2 آمپر است برای شارژ محصول خود استفاده کنید.
6 – آیا میتوانم به اطلاعات خریدهای قبلی خود دسترسی داشته باشم؟
بله ولی در صورتی که قبل خرید در سایت ثبت نام کرده باشید. برای دسترسی به اطلاعات خریدهای قبلی، باید با حساب کاربری خود وارد شوید، سپس روی گزینه “سفارشات من” کلیک کنید تا سوابق خرید شما نشان داده شود.
7 – چراغ قوه رو همین الان تحویل گرفتم روشن نمی شه؟
بعد از تحویل بسته کاملا خونسردی خود را حفظ کنید ! گاهی اوقات پیش میآید که مشتری عزیز پس از تحویل محصول ، بلافاصله با فروشگاه تماس میگیرد و میگوید: الو، محصول من کار نمیکند! اما در بسیاری از این موارد، نکات اولیه استفاده از محصول رعایت نشده است.
نکات اولیه برای استفاده صحیح از محصول
1- حذف پلمپ باتری
ابتدا مطمئن شوید پلمپ یا پلاستیک شفاف روی باتری محصول را برداشته باشید. این اشتباه رایج است که باتری با پلمپ در دستگاه قرار داده میشود و در نتیجه چراغ قوه روشن نمیشود.
2- جهت صحیح باتری
از قرار دادن جهت مثبت و منفی باتری در محصول اطمینان حاصل کنید. در اکثر مواقع و حدود 99 درصد سر مثبت به سر چراغ قوه و سر منفی در انتها قرار می گیرد. مگر در موارد خیلی خاص که این توضیحات داخل سایت و دفترچه راهنما نوشته شده است و اصلا جای نگرانی نیست.
3- سفت کردن درپوش انتهایی
درپوش انتهایی چراغ قوه را تا انتها و کامل سفت کنید تا اتصال برقرار شود.
4- شارژ مجدد:
چراغ قوه یا محصول را با شارژر دیگر 5 ولت 1 یا 2 آمپر مجددا شارژ کنید.
5- بررسی سر چراغ قوه
از سفت و محکم بودن سر یا کله چراغ قوه اطمینان حاصل کنید.
8 – چراغ قوه رو چقدر شارژ کنم ؟
در حال حاضر اکثر محصولات نشانگر میزان شارژ باتری دارند. که این نشانگر ها معمولا با چهار چراغ ال ای دی روی محصول و یا یک ال ای دی در مرکز و در زیر دکمه محصول که با پر بودن باتری به رنگ سبز و با کم بودن میزان باتری به رنگ قرمز در می آید شما را از میزان شارژ باتری آگاه می کند . اگر باتری را داخل محصول گذاشتید و مشاهده کردید چهار چراغ ال ای دی روشن است نیازی به شارژ نیست اما اگر میزان شارژ کم بود محصول را شارژ کنید.
9 -گارانتی داره دیگه ؟
فقط محصولاتی شامل گارانتی می شوند که در کادر گارانتی مدت زمان گارانتی برای آن ها درج شده باشد. در غیر این صورت محصولاتی که گارانتی ندارند قبل ارسال تست شده و به مدت 3 روز بعد از تحویل کالا در صورت هرگونه مشکل پس گرفته خواهند شد.
10 -الان شارژ کنم یا نه ؟
مدت زمان شارژ اولیه معمولا داخل جدول مشخصات فنی در داخل سایت درج شده ولی برای اکثر محصولات مدت زمان حدوی 6 تا 8 ساعت می باشد. شما بعد از تحویل کالا محصول را روشن کنید در صورتی که محصول خریداری شده نشانگر شارژ داشت و میزان شارژ باتری بر روی 100 درصد قرار داشت نیاز به شارژ نیست ولی اگر میزان شارژ باتری کم بود و یا محصول روشن نمی شد کافیست آن را با یک آداپتور استاندارد معمولا 5 ولت 1 یا 2 آمپر به شارژ بزنید.
11 -باتری ها قایل تعویضه ؟
اگر باتری چراغ قوه شما قابل تعویض باشد بله ولی اگر نوع باتری داخلی باشد یک سری محصولات دارای پلمپ بوده اما در یک سری محصولات هم می توانید باز باز کردن پیچ های آن باتری را تعویض کنید.
12- چراغ قوه یا محصولی که خریدم رسیده دستم ولی سرش داغ میکنه، طبیعیه؟
بله، کاملاً طبیعیه و هیچ مشکلی نیست . وقتی چراغ قوه یا هر محصولی روی حالت پرنور کار میکنه، مخصوصاً مدلهایی با نور قوی، بدنه یا سر چراغ بعد از چند دقیقه گرم میشه. این درست مثل لامپ خونهست که اگه چند دقیقه روشن بمونه و دست بزنیدش، داغه. توی چراغ قوههای حرفهای، گرما نشونه اینه که داره با قدرت بالا نور تولید میکنه. البته اکثر مدلها طوری طراحی شدن که اگه زیادی داغ بشن، خودشون بهصورت خودکار نور رو کم میکنن تا خنک بمونن. اگه میخواید چراغ کمتر داغ بشه، میتونید از حالتهای نور پایینتر استفاده کنید.
همچنین، روی سر چراغ علامت «HOT» یا هشدار داغ شدن درج شده، یعنی هنگام روشن بودن چراغ قوه، نباید به اون قسمت دست بزنید، چون احتمال سوختگی وجود داره.
13- چراغ قوه بهتازگی به دستم رسیده ولی شارژ نگه نمیداره، مشکل از کجاست؟
لطفاً چند مورد رو بررسی کنید ، چون معمولاً مشکل با همین موارد برطرف میشه. اول از همه، مطمئن بشید که دارید از یک آداپتور استاندارد ۵ ولت با خروجی ۱ یا ۲ آمپر استفاده میکنید. آداپتورهای ضعیف یا غیر استاندارد ممکنه اصلاً باتری رو بهدرستی شارژ نکنن. در صورت امکان آداپتور رو عوض کنید و با یک آداپتور مطمئنتر تست بگیرید.
دوم، اگر چراغ قوه یا محصول باتری داخلی نداره و باتری جداشوندهست، چک کنید که نوار پلاستیکی بین باتری و محل اتصال برداشته شده باشه. این نوار برای جلوگیری از تخلیه باتری در زمان بستهبندی گذاشته میشه و باید حتماً قبل از استفاده برداشته بشه تا اتصال کامل برقرار بشه.
سوم، کابل شارژ رو بررسی کنید. گاهی مشکل از کابل شارژه، نه از خود دستگاه. پیشنهاد میکنیم کابل شارژ رو تعویض کرده و با یک کابل دیگه امتحان کنید. و در نهایت، اگر تازه دستگاه رو گرفتید، حتماً برای بار اول ۶ تا ۸ ساعت بهصورت کامل شارژش کنید. این شارژ اولیه به باتری کمک میکنه که عملکرد پایدارتر و دقیقتری داشته باشه.
اگه با رعایت همه این موارد هنوز مشکل باقی موند، لطفاً با پشتیبانی تماس بگیرید تا سریعتر راهنماییتون کنیم. ما همیشه کنار شما هستیم.